Teamleider Farmaceutische Patiëntenzorg

32 – 36 uur

Wil jij met jouw leidinggevende capaciteiten ook een belangrijke bijdrage leveren aan het team Farmaceutische Patiëntenzorg (FPZ) van onze ziekenhuisapotheek in Amsterdam?

Over de functie
In deze teamleidersfunctie geef je leiding aan een team van 15-20 fte apothekersassistenten en farmaceutische consulenten binnen de afdeling FPZ. Je coacht, begeleidt, inspireert en verbindt jouw teamleden zodat zij het beste uit zichzelf en de afdeling halen. Tevens zorg je voor een optimaal leer – en werkklimaat. Je bent verantwoordelijk voor de planning en coördinatie van de verschillende werkprocessen binnen de afdeling.

Daarnaast werk je mee op de afdeling. Je adviseert actief over werkmethoden en protocollen en zorgt dat deze up to date zijn en gevolgd worden.

In de functie van teamleider word je uitgedaagd om actief oplossingen aan te dragen en nieuwe ontwikkelingen te implementeren. Je streeft continu naar verbetering. Innovatie staat bij jou hoog in het vaandel. Je participeert in diverse projectgroepen en projecten.

Je werkt in je functie nauw samen met de ziekenhuisapothekers FPZ en de teamleiders logistiek en bereidingen, waarmee je samen onder andere de jaargesprekken gaat doen en het rooster van FPZ afstemt. Daarnaast werk je nauw samen met de collega’s van de poliklinische apotheek, verpleegkundigen, artsen en teamleiders op verpleegafdelingen.

Kortom een uitdagende functie waarin je veel van jezelf kwijt kunt en die volop mogelijkheden biedt voor jouw eigen ontwikkeling.

Werkomgeving
Je gaat werken in een dynamische omgeving met een grote diversiteit. Je bouwt mee aan de apotheek van morgen! Farmaceutische patiëntenzorg, klantgerichtheid, kwaliteit, vernieuwing en resultaatgerichtheid zijn belangrijke pijlers.

De focus van de afdeling zal de komende jaren liggen op het verder verbeteren van de kwaliteit van de farmaceutische zorg, in het bijzonder de medicatieverificatie, medicatiebewaking, het inbedden van apothekersassistenten in het verpleegkundig team op verpleegafdelingen en risico-gestuurd werken.

Wat heb je nodig voor deze functie
– Je bent bij voorkeur een gediplomeerd farmaceutisch consulent en beschikt over enige jaren werkervaring in een ziekenhuisapotheek;
– Je hebt leidinggevende ervaring en bij voorkeur een managementopleiding gevolgd of je bent bereid deze te volgen;
– Je hebt een heldere visie op zorg, dienstverlening en weet deze om te zetten in beleid, werkprocessen en operationele aansturing;
– Je hebt een groot empathisch vermogen, je creëert vertrouwen en weet teams en medewerkers te binden, te boeien en te behouden;
– Je beschikt over leiderschapskwaliteiten, besluitvaardigheid en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel;
– Je kunt goed prioriteiten stellen en bent proactief en resultaatgericht;
– Je bent iemand die aan- en doorpakt, kansen ziet en deze ook weet te benutten. Je draagt zo actief bij aan je eigen ontwikkeling en die van de afdeling.

Wat word je geboden
Onze opdrachtgever biedt je een werkplek waarbij je samenwerkt met uitstekende apothekers en topcollega’s met een hoog kennisniveau. Er valt altijd wat te leren en je kunt jezelf blijven ontwikkelen. Er is voldoende ruimte om initiatieven te nemen. Zij zullen je voortdurend uitdagen het beste uit jezelf te halen en bieden je daarvoor voldoende kansen!

Het betreft een functie voor in eerste instantie de duur van een jaar. Bij gebleken geschiktheid en vacatureruimte volgt een contract voor onbepaalde tijd. De CAO ziekenhuizen is van toepassing. Afhankelijk van je ervaring en opleiding word je ingeschaald in FWG-schaal 55, minimaal € 2.665,- en maximaal € 3.917,- bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband (36 uur per week).

Naast uitstekende arbeidsvoorwaarden, waaronder een goede reiskostenregeling conform de CAO Ziekenhuizen, een eindejaarsuitkering van ruim 8%, een persoonlijk levensfasebudget en vakantiegeld van ruim 8% hebben wij je ook interessante extra’s te bieden: kortingen op verzekeringen, korting bij diverse lokale ondernemers en nog veel meer. Wil je een van jouw arbeidsvoorwaarden inruilen voor een arbeidsvoorwaarde die beter past bij jouw eigen situatie? Dat kun je regelen via het Meerkeuzesysteem Arbeidsvoorwaarden.

Belangstelling of aanvullende informatie?
Heeft u belangstelling voor deze vacature of wenst u meer informatie, dan kunt u contact opnemen met Erasmus Adviesgroep.

Past deze vacature niet bij u, maar kent u een collega die deze mogelijkheid zou aanspreken? Wij vragen u vriendelijk deze persoon te informeren.

Per direct
Locatie: Amsterdam


contactpersoon:
Levin Aben
email: l.aben@erasmusadviesgroep.nl
tel.: +31 6 5197 8375 (ook ’s avonds)

Leave a Reply